2009. december 2., szerda

Mikulás és tsa

Nemsokára itt a Mikulás! Szegénykém nem tudom hogy viseli el ezt a kavarodást, ami körülötte megy az utóbbi években. Anno átkeresztelték télapónak, de azt túlélte. A hét végén a Vörösmarty téren jártunk - kerestük az adventi hangulatot. (Meglett.) Az egyik sarokban állt egy hatalmas Mikulás, integetett, rázta méretes hátsóját (puttonya nem volt - nyilván ő csak egy reinkarnáció), s a mellé applikált hangfalból iszonyatos hangerővel ordított a trance... Ellenpontként a 10 méterre elhelyezkedő színpadon a Készenléti Rendőrség fúvószenekara muzsikált :-)

Tegnap a lányom (a 8 és 1/4 éves) - illúzióit még megőrizte - azt kérdezte, hogy ha a kéményen jön be, és ennyire kövér, hogy nem szorul be. Minden szülő szorul sarokba efféle kérdések kapcsán - okos válaszom nekem sem volt, annyit nyögtem ki: nyilván behúzza a hasát, a mi kéményünk meg elég nagy.... Láttam a gyereken, hogy ismét megkérdőjelezte szülőanyja értelmi képességeit, fantáziátlanságomról nem is szólva. A Mikulás (alias Joulupukki) már egy ideje tudja mi az a Web 2.0 - évek óta nézzük élőben - webcam-en - mi történik az otthonában. Tavaly megmutattam az akkor 9.-es osztályomnak is, csak úgy érdekességként. Meglepett a reakció: utólag otthon elmesélték, hogy rá- rájártak egész karácsonyig az oldalra, mert annyira meghitt, annyira megnyugtató - jó hinni az illúziókban. Az idén írtak is Joulupukkinak.... mert jó gyereknek lenni? ... mert jó hinni? ...

8 megjegyzés:

  1. Engem már med sem lepett, hogy a Mikulás is webkettősődik. Vagy azért egy kicsit. Ez a megoldás, a CyberMikulás nem valami egészen másra jó? Nem az az igazi Mikulás, ami csak a fantáziájukban létezik?

    VálaszTörlés
  2. Ezen sokat gondolkodtam... Amikor a lányom úgy 5 éves volt, azt mondta: Anya! Az oviban nem az igazi mikulás járt, mert edzőcipő volt rajta, és a szakálla sem volt az igazi. Lappföldre nem tudtam elvinni, de Nagykarácsony még "belefért". Ott találkozott az igazi Mikulással, (akit az oviban mindig Télapónak kellett nevezni - vajon miért?) azóta állítja, hogy tutira létezik, mert ő igenis látta... Lehet, hogy nekünk kell a tisztán fantáziavilág - ő meg már egy másik generáció, akinek látnia kell???

    VálaszTörlés
  3. Szia Judit! Végre valaki, akinek ebben az őrült rohanásban eszébe jut a Mikulás, sőt Joulupukki is. Én is hiszek benne, hogy létezik, találkoztam vele :), tényleg finn volt. A webcímet, ahol az osztályodnak megmutattad meg tudnád adni? Készítettem egy közösségi oldalt az saját 10-es osztályomnak, szívesen kitenném a hangulat kedvéért. Előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
  4. http://www.santaclaus.fi/?deptid=14561
    http://www.santaclaus.fi/?deptid=11779
    http://www.posti.fi/images/kuvitus/pmk/jpp/jpp_joulu/intro.html
    Szia Erika!
    Én ezeket a címeket tettem közzé a gyerekek között:-) Sok sikert! És nincs mit:-)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen. Amúgy, belenéztél már az új modulba? Szerintem fontos lesz az összefogás, mert nekem legalábbis nehéznek - vagy csak átláthatatlannak? - tűnik. Én már fenn vagyok a MAHARÁn, ott megtalálsz. Szép estét!

    VálaszTörlés
  6. Én még nem vagyok a Maharán... meg nem is tudom, hogy kellene oda "bejutni" - küldesz linket?

    VálaszTörlés
  7. A Mahara: http://mahara.prompt.hu!

    VálaszTörlés

 

free site statistics