2010. július 30., péntek

Netgeneráció és az olvasás

Aki olvasta számos bejegyzésemet a  netgenerációs kutatással kapcsolatosan, tán még emlékszik rá, milyen siralmas eredmények születtek az olvasási szokások témakörben.  Egy másik cikk kapcsán - Dr. Fehér Péter sugallatára - rákérdeztem a Facebook-on néhány tanítványomra. Érdekes válaszokat kaptam, kommentár nélkül közlöm:
A kérdés így szólt: 

"Szeretsz olvasni? Ha igen miért, ha nem, miért?"

"Én imádok olvasni, most is azt teszem." (Mercédesz 10. osztály)
 
"Én nagyon szeretek olvasni, mert olyankor nem kell semmi mással foglalkoznom. Amikor olvasok, akkor csak arra koncentrálok, és teljesen kikapcsol az olvasás. Én azt szeretem ha nincsenek képek a könyvben, mert akkor saját magam képzelem el hogy melyik szereplő hogy néz ki, és milyen egy esetleges ház elrendezése. Egyszóban összefoglalva azért szeretek olvasni, mert olyankor egy teljesen más világban vagyok. :)" (Csilla, 10. osztály)

"én szeretek olvasni hogyha jó a könyv fejleszti a szókincset és lenyugtatja az embert. Így, hogy dolgozom a nyáron valamint a pótvizsgára is készülök jól esik nem a tv-t bekapcsolni hanem elővenni egy könyvet. Hát vannak páran de szerintem kevesebb az osztály 1/4-énél aki olvas." (Viktor, 9. osztály)

"Nem szeretek olvasni, mert sajnos nem kötnek le a könyvek. Nem elég nagy a fantáziám, hogy könyvekben találjam meg az izgalmat." (Patrik, 9. osztály)

"Hát én szeretek olvasni. Csak akkor nem megy ha mondjuk kötelező és bennem van hogy úúú most el kell olvasni, meg ami nem érdekel azt nem olvasom el." (Judit, 10. osztály)

"nem tudom... csak nem, mert tovább tart, mint megnézni egy filmet..." Zsolt 11. osztály

"nem nagyon szoktam olvasni, mert megvárom hogy kijöjjön filmen" Orsolya 11.osztály

Nincs tankönyv, van olvasás? Vagy durva párhuzamot vontam?...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

free site statistics