Olvasva a hozzászólásokat a dunaújvárosi tanár-diák esettel kapcsolatosan, érdekes gondolatok jutottak eszembe. Pár hónapja az Agora-n beszélgettünk/vitatkoztunk arról, ki a jó tanár... Alighanem a posztok olvastán mindenkinek az fog eszébe jutni, hogy bizony az éremnek nem csupán két oldala van, annál jóval több is talán. Engedtessék meg nekem, hogy önkényesen idézzem a számomra érdekeseket a kommentekből....
"Hogy is volt az, amikor az iskolában a Toldit tanultuk és a martalócok Miklóst addig bosszantották, míg végül ő nyugodt, higgadt természete ellenére közéjük nem hajított egy malom követ, hogyan is értékeltük aztán?"
"Igen. A kés, a pisztoly igen veszélyes fegyverek. Náluk már csak a szó veszélyesebb. És ami még szörnyűségesebb, szavakkal szinte ugyanúgy meg lehet sérteni valakit, éppúgy el lehet metszeni egy élet fonalát mint mondjuk egy késsel. Csak az többnyire nem számít bűncseleménynek."
"Mit keresett a 16 éves hajnali 3-kor az utcán???"
"Senkinek semmi köze hozzá, hogy a tanár mit csinál az iskola falain kívűl, még akkor sem, ha ilyen nagy hibát követ el, (nem arról van szó, hogy az esethez nincs köze senkinek) ha már kiemelik, hogy tanár, akkor arról kéne véleményt alkotni, hogy milyen volt tanárként. Úgy gondolom, hogy külön lehet választani a magánéletet és az iskolai munkát (életet), márcsak azért is, mert az utóbbiban a szabályok (az íratlan szabályokat is-pl:tisztelet) nagy részét betartják a Bánkiban.
Ha már itt tartunk: az nem undorító, hogy egy volt kollégája (tehát tanár!!!) egy napilapnak a pletykákból idéz??"
Ha már itt tartunk: az nem undorító, hogy egy volt kollégája (tehát tanár!!!) egy napilapnak a pletykákból idéz??"
"A nyári szabadság július elejétől augusztus közepéig tart. Ez idő alatt (kb. 6 hét) regenerálódunk annyira, hogy az ön szerint hordaként viselkedő kamaszokkal az elkövetkezendő hónapokban dolgozni tudjunk.
Egyébként felmérések szerint a magyar pedagógusok 70%-a vállal másodállást, hogy meg tudjon élni valahogy. Így nézve már egyáltalán nem biztos, hogy olyan nagyon keveset dolgozunk."
Egyébként felmérések szerint a magyar pedagógusok 70%-a vállal másodállást, hogy meg tudjon élni valahogy. Így nézve már egyáltalán nem biztos, hogy olyan nagyon keveset dolgozunk."
"a pedagógus a legalávalóbb népség a szememben - álladóan panaszkodnak, mikor alig kell dolgozniuk."
"Az esetről és a hozzászólásokról -pedagógusként- Ady örök érvényű sorai jutnak eszembe:
Ember ember ellen csatázik,
mi egyesítsen, nincsen eszme,
rommá dőlt a Messiás háza, tanítása, erkölcse veszve.
Óh, de hogy állattá süllyedjen,
kinek lelke volt, nem lehet!
Hatalmas ég, új Messiást küldj,
BETEG A VILÁG, NAGY BETEG!"
Ember ember ellen csatázik,
mi egyesítsen, nincsen eszme,
rommá dőlt a Messiás háza, tanítása, erkölcse veszve.
Óh, de hogy állattá süllyedjen,
kinek lelke volt, nem lehet!
Hatalmas ég, új Messiást küldj,
BETEG A VILÁG, NAGY BETEG!"
"Azt, hogy mi történt szombat hajnalban, csak három ember tudja pontosan. És azt, hogy melyikük, mit érzett, hogy félt, vagy megrémült abban a helyzetben, hogy ki mit tett volna a másik helyében csak találgatás lenne. Azt a helyzetet senki nem tudja átélni. Minden csoda 3 napig tart és ez már a második nap. Holnap történik valami más, és már senkit nem fog érdekelni ez az ügy."
"Nekem azért szöget üt a fejembe, hogy a szülők felelőségét miért nem kérdőjelezi meg senki? Kiskorú gyermek egy a tanárnőnél a hajnali órákban, másik meg az utcán?"
Hm... A teljesség igénye nélkül...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése