2010. január 17., vasárnap

Játék az órán - kontra power point

Ezen a héten éreztem azt, hogy nem ártana, ha a nap úgy legalább 28 órából állhatna... A jövő hétre már megnőhetne 30 órássá is akár... Igyekeztem próbálkozni - be kell valljam sok időt azért nem szántam rá -, hogy faggassam a gyerekeket a játék-szokásokkal kapcsolatban.
Nyakunkon a félév... mindezt tetézendő a bkv-sztrájk is rendes káoszt csinált, helyettesítések nyakra-főre, hiányzó gyerekek, elkészítendő statisztikák - nem sorolom tovább.
Odáig jutottam, hogy feltérképeztem, osztályonként nagyjából hányan játszanak. Olvasván a vonatkozó irodalmakat, azt gondolom, hogy a csekély számú játékos annak a ténynek is betudható, hogy több fiú játszik rendszeresen, mint lány. Nálunk átlagosan 3-6 fiú van egy osztályban, tehát az osztályonként játszók száma is ezen a tartományon belül mozog: 2-4.

Még ennél is kevesebb azoknak a száma, akik "rácsillantak" egyfajta játékra, s azt játsszák rendszeresen. Néhányukkal már kitöltettem a lecke anyagai közt szereplő excel-táblázatot, sajnos azonban még nem mindenkivel.
Ettől függetlenül körvonalazódott a fejemben, hogyan kellene ezt megoldanom... Aljas, sunyi módon kigondoltam, hogy posthumus óravázlatot fogok készíteni. A terv ugye készen áll, a megvalósítást is sejtem, hogy fogom lebonyolítani. Arról viszont halvány segédfogalmam nincs, hogyan reagálnak majd a gyerekek. Ezért aztán úgy döntöttem: nekifogok - fejben írt óravázlat birtokában -, meglátom hogy reagálnak, a félévzárás után ennyi pihenőt engedélyezek nekik, s a végeredményből készítek egy vázlat-feljegyzés-szerű valamit....

A jövő hét gyönyörűségei közt szerepel két nap tömény osztályozó értekezlet - Istenkém! de jó is azon vitázni, Karcsikának miért van példás szorgalma, amikor bezzeg X vagy Z kollégánál már legalább és minimum kétszer nem írt házi feladatot, vagy hogy lehet példás a magatartása Andikának, amikor már 3 ízben is elkésett tesióráról?
Már látom, megint hamut kell szórjak a fejemre, mert ezeket a fontos dolgokat ismétcsak elfelejtettem, amikor lezártam azokat a csibész kölyköket.
Ius mormorandis...

Ha azonban ezen is túlmegyek, be kell ismernem, hogy ez a téma sokkal kevésbé foglalkoztatott, mint az az elemgyűjtős-integrálós feladat, ami egy másik tananyagrészben található.

Elég régóta foglalkoztat már az a téma, amihez elkezdtem az anyaggyűjtést. Aktuális is, egyre inkább az. Ahogy elkezdtem összevadászni a képeket, szöveges anyagokat, egyre inkább "szagot fogtam". Ezt hamar meg kell csinálnom, nagyon kíváncsi vagyok, mire megyek vele.
Így aztán a hétvégén megpróbáltam legyőzni az eddig általan nem igazán ismert (de megértő vagyok magammal szemben:-)))) - tehát az eddig számomra ismeretlen - PowerPoint-ot.
Végülis a szöveges beillesztésekkel nem is volt gondom. Még a képek is simán mentek. Nagyképűen konstatáltam, hogy mi ez nekem! Aztán jött a hang... Na itt valamit olyan alaposan sikerült eltolnom, hogy csuda!!!
Van tehát egy kész bemutatóm, szépen jönnek-mennek a slide-ok egymás után.... csak az a fránya zene!!! De valahogy majd rájövök arra is.... Neki is fogok....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

free site statistics