2009. november 19., csütörtök

Érdekes... Érdekes? Mit néznek a gyerekek a tv-ben?

Nem hagyott nyugodni a gondolat a kérdőívek kitöltése után, kíváncsi voltam, vajon mennyire bulvár-szerűek a gyerekek tv-zési szokásai.
Összesen 90 tanítványomat kérdeztem arról, melyik az a 3 tv-műsor, amit gyakran - vagy jellemzően - megnéz. (39 9.-es, 33 10.-es, 18 11.-es)
Diagramba "vadásztam" a kapott adatokat osztályonként, s végül - az 1-1 jelölést kapott műsorokon kívül - összesítettem a "sikersorozatokat".



A Barátok közt, Született feleségek  és a Dr. House nagyságrendekkel vezet. Meglepődtem, mekkora a szórás a nézett műsorok tekintetében. Arra gondoltam, hogy amint a net-ezési szokásokban, itt is némi uniformizálódás észrevehető lesz. De a diagram jól mutatja, hogy tévedtem - a 10.-esek válaszai ugyane trendet tükrözik.


Az eredmények szóródása talán még nagyobb, mint 9. osztályban. Csakúgy megállapítható az is, hogy leginkább habkönnyű szappanoperák, bulvárműsorok találhatók köztük. Egy-egy van csak a természettudományos csatornák kínálatából - aminek kapcsán a jellemzően nézett adókra is következtetni lehet: RTL-klub, TV2, Viva, Cool.


Jelentős eltérés nem látható a 11. osztályosok tv-zési szokásaiban sem, bár legalább a vetélkedők megjelentek...

Az összesítésben a "top-nézettségű" műsorok láthatóak:

Szívem szerint sírdogálnék kicsit - de nem teszem... Ezek a műsorok könnyen emészthetőek, nem kell gondolkodni közben - a hatásukról nem értekezem inkább....



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

free site statistics