2009. november 19., csütörtök

Web 2.0 - könyvjelzők

Bolyongtam... ráleltem egy - már elég régi - feladatmorzsára... Upsz! Valami megint elkerülte a figyelmemet! Idézem: "Mit gondolsz, alkalmas lenne a linkmegosztó arra, hogy egy adott tantárgy adott témakörében az osztály saját folkszonómiát építsen? Írj erről pár sort a tanulási naplódban!"
Először bevallom töredelmesen, a szodómia jutott eszembe - és egyéb perverziók:-( Aztán "gugliztam" kicsit, s megtaláltam a szó jelentését: Cél: információ visszakeresésének biztosítása, a növekvő információtömegben könnyebb legyen a keresés, a böngészés - mintegy megosztott szótárként működik. Jellemzője: nyílt, szabadon szrkeszthető címkék- tagek használata a tartalom kategorizálására. Felhasználási terület: weboldalak, online fényképek, linkek tagelése...
Na tessék... azt hittem, a tegelés az, amikor neveletlen kölkek falra firkálnak mindenféle iniciálékat... egyszóval a graffiti-re gondoltam... erre megint guglizhatok, hogy megnézzem, ez esetben mi ördögöt jelent a szó...

Aztán megnéztem pár ilyen "gyűjteményt" is, és vígan elvesztem a rengeteg link között... Érzésem szerint ezzel az erővel keresgélhetek a google-ban is... Ami meg nekem fontos, úgyis ott mosolyog a könyvjelzőkben...

Rút öreg néne... nem akarnék én az osztályommal ilyet csinálni... azt hiszem rájönnének, hogy nem őszinte a lelkesedésem....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

free site statistics