2009. november 19., csütörtök

Olvasóka

Táltosodom... rájöttem, sok az elmaradt feladat... Meg aztán furdalta az oldalamat a kíváncsiság, mi a szösz lehet ez az Olvasóka. Minthogy gyakorló pedagógus kolléga készítette, azt gondoltam, gyakorlatias és használható lesz. Minthogy jobb ötletem nem volt, leteszteltem saját fejlesztésű - olvasni, írni utáló - 8 éves lányomon. Beharangoztam neki mekkora ötlet ez, milyen könnyen fog felismerni betűket, s talán még jó játék is lesz.

Nem állítanám, hogy mérvadó a véleményem, minthogy nem igazán reprezentatív minta az egyetlen saját gyerek... Utódom unta... húzta a száját... azt mondta, "tök olyan, mint az Egyszervolt... csak az érdekesebb". Cirka 5-7 percet volt képes eltölteni a próbálkozással, hátha talál valamit, ami leköti. Végül lezárta a kérdést annyival: babafeladatok. Mindig ez a reakciója, ha valamit túl egyszerűnek, netán szájbarágósnak talál...

Nekem sem tűnt túl szórakoztatónak, néhol ötlettelen, bár valószínűleg a tanulási nehézségekkel, gondokkal küzdő gyerekek számára megkönnyítheti a hangok-betűk felismerését, azonosítását.

1 megjegyzés:

  1. Jót mosolyogtam, de 8 esztendős lányodnak kell igazat adnom. Neki valóban nem szám ez a program.
    Azoknak a gyerekeknek, akiknek az Olvasóka készült, minden érdekes, csak folyamatosan változzon a gyakorlási felület. S próbáltam már, a porban is szívesen ismerik fel a betűket, ha oda rajzolom vagy rakják ki ők, akár kavicsból is. Valószínűleg egy 6 éves gyereknek nagyobb kaland lett volna:)Más.
    Élvezettel néztem, hogy mennyire belejöttél az Excel használatába, teljesen profin értékeled a különböző témájú felméréseket.
    Én is nagyon letörtem, amikor e témáról beszélgettünk a suliban. Nagyon kommersz a csemetéim "médiaszivacsa"

    VálaszTörlés

 

free site statistics